Sunday 22 January 2012

Salah ke kalau aku marah?

Aku pernah merantau suatu masa dulu. tidak jauh, dan tidak lama, dan setempoh itu membuatkan aku kenal beberapa orang yang aku pangkatkan mereka seperti "adik2" aku! Sayang! yer mmg aku syg mereka semua, krn mereka plg hampir dlm hidup aku pd waktu itu, #Sayang aku ikhlas #bukan dibuat2 #bukan inginkan pembalasan!! dan bukan cara aku untuk mengambil kesempatan, atau mempergunakan mereka untuk kepentingan, krn ape? krn aku SAYANG!! mereka...

Sayang aq sebagai kakak kpd adik2 nya, bukan hanya sekadar kawan! sb tu aku xberkira dari segi wang, makan minum, tempat tinggal dan segala-galanya, malah di hati aku tak pernah berniat untuk segalanya diberi "pembalasan setimpal" xpernah!! sebab aku xpernah mengharapkan itu semua, aku nak mereka tahu, ksh SAYANG yg aku beri, aku xmgharapkan balasan, sb? sb? sebab ""SAYANG"" itu tak ternilai dgn wang ringgit. Kalau aku buatkan mereka Nasi Lemak, aku buatkan bukan dgn "penat lelah" bkn dgn "titik peluh" tetapi dgn "Kasih SAYANG"

Kalau aku bayarkan apa yg mereka makan, aku bayar bukan krn mahu menunjuk, mahu diganti,bkn juga mahu disayangi, tetapi, kerana SAYANG, sayangnya aku krn mahu membuatkan mereka rasa sng dan bernafas dgn selesa! "aku xmahu adik2 aku berasa susah" sb apa? sb aku SAYANG mereka. Aku menyanyi bersama mereka, dr satu lagu ke satu lagu, bukan krn aku mahu merasakan "KESERONOKAN" semata2, bukan krn aku hendak berhibur, tetapi krn aku SAYANG kan mereka, aku mahu mereka gembira, xmahu meraka berasa gusar hati.

Tetapi, kadangkala, aku juga Kakak yg lemah, yg mahukan pertolongan dr adik2 mereka, bukanlah aku mahu mengungkit atas apa yg pernah aku lakukan, tetapi aku mahu mencuri sedikit sahaja kesusahan mereka, untuk membantu aku. Terus terang aku cakap, aku memang tak kisah kalau Mereka awal2 lagi cakap pada aku, yg mereka tak boleh, sb bila tahu mereka tak boleh, aku tidak akan berkecil hati,dan aku akan cari cara yang lain, tp.... jawapan ""BOLEH"" dari mereka yg memberikan aku SEjuTA SaTu HARAPAN! pada aku...dan aku pun... MENUNGGU, MENUNGGU, MENUNGGU, MENUNGGU..... dan bila masa sudah tiba! mereka kata baru nak kata "TAK BOLEH" dan aku dah terlambat utk buat ape2. =) salah ke kalau aku marah? salah aku ke?

No comments: